torsdag 11 april 2013

Som en ko på grönbete...

Var in till stan idag med en väninna. Var evigheter sedan då jag inte är där inne alltför ofta. Sen Heden krymptes till hälften tycker jag att det inte finns många vettiga parkeringsplatser som inte kostar 20-30kr/h så då drar jag mig oftast för att åka in.

Idag tog vi iaf bussen för I skulle hämta bilen som stod på centralen och sen strosade vi igenom stan i området runt i kring saluhallen. 
B.la var vi inne på Grandma´s. Jag gillar den butiken, tycker att de har mängder med fina grejer, men prisnivån är ju i vissa fall absurd.
Hittade en jättefin våningssäng som hade funkat toppen i lilla M´s rum där golvytan är begränsad men priset- 14300 kr!!! Seriöst, 14300 kr för en jäkla säng!!
Vem 17 vill lägga halva sin lön på en barnsäng?? Inte jag iaf...

Pep även bort till Charlotte som länge varit en av mina favoritbutiker eftersom de hyser många av mina favoritmärken när det gäller kläder, Odd Molly, Hunky Dory, Jascha etc...
Men jag vet inte vad som hänt, butiken såg väldigt kal ut och inte ett endaste plagg från OM.... 
Gick därifrån ganska besviken och kände att det dröjer nog ett tag innan jag kommer tillbaka...

Jag kände mig lite som en ko på grönbete när vi var där inne, för jag hittade mängder med butiker som jag inte besökt på månaders tid....Hade nog kunnat shoppa loss ordentligt men hittade inte direkt något som jag verkligen behövde så.....

Vi avslutade vårt besök i staden med en stor latte från Espresso House! Bästa kaffet i staden enligt min mening...

Inga kommentarer: