onsdag 23 november 2011

Tråkigt besked

Vår lilla Toyota som mannen kör t & f jobbet har börjat låta konstigt. Den låter som en dieselbil men går på bensin. Inte så bra tyckte min man och körde till verkstan. Visar sig att kopplingen är slut ( hur kan kopplingen vara slut på en bil från -08 som inte gått mer än 7000 mil???)
Prislapp; 7900:-
OCH försäkringsbolaget tar inte kostnaden. Finns skrivet i försäkringen som undantag.....
Jag blir så trött!! Varför är det alltid så att när man har större utgifter framför sig,som nu julen med alla klappar, så går någonting sönder???
Som tur är så har vi ju pengar undanlagt men jag hade ju hellre lagt de 7900:- på en resa tillsammans med min man än på en jäkla koppling????


Det får mig att undra vad mer som kommer att hända/gå sönder. För är det inte så att allt sker i tretal??

Inga kommentarer: