fredag 25 november 2011

tråkig tvbänk make over

Vi har en gammal tv bänk/skänk i serien Bestå från Ikea. Den har hängt med ett tag och jag hade väl allra helst bytt ut den då den inte passar in längre. Den är kant stött sen gamla lägenheten då den stod på golvet och färgen är helt fel.  Men med en bil som ska in på verkstan på måndag och julklappar som ska inhandlas så känns  det inte riktigt som läge att köpa en ny tv bänk.
Så jag köpte en bit vajer, några öglekrokar och lite tyg och sydde mig ett draperi till tv bänken.
Är nog inte helt klar med draperiet dock. Ska nog sy på ett spetsband också men annars så är jag nöjd. 
Visst , helt 100 blev det väl inte men sååå mycket bättre än det gamla blev det iaf...

Vad tycker ni???

Ful tv bänk före....

Tv bänk efter. Lite mer lantlig stil...


Ni har väl inte missat Laleh´s version av Eva Dahlgrens "ängeln i rummet"? Jag älskar orginalet men Laleh´s version rör mig till tårar... Ni hittar den här......
Ha en trevlig fredagskväll...

Inga kommentarer: