måndag 28 november 2011

adventspyssel

Storm är lika med stanna inne väder. Så det gjorde vi igår. Bara R som var i väg med stora E till dansskolan. 
Jag passade på att göra min egen julgirlang. Jag tog det största pepparkakshjärtat vi har hemma och så ritade jag av det på dubbelvikt tyg med 1 cm sömsmån runt om. Klippte ut och nålade tygstyckena mot varandra så de inte skulle glida när jag sydde tät sicksack runt om alla hjärtana. 



Sen schablon-målade jag dit bokstäverna med röd textilfärg och lät det torka för att till sist klippa till rött band och sy fast på hjärtana. 

Denna helgen packade vi även in hela familjen i bilen och åkte till Ullared för att handla julklappar till barnen. Det var som förväntat mycket folk men eftersom vi var där först vid 15:30 så droppade det av en hel del folk under tiden. Vi delade upp oss med varsitt barn så jag och lille V och lilla M köpte julklappar till stora E medan R och stora E köpte julklappar till lille V. Sen möttes vi utanför kassorna när allt var klart.
Otroligt smidigt trots mycket folk och tre barn i släptåg och nu är vi äntligen klara med alla julklapparna till barnen.



1 kommentar:

Nina sa...

Vad fint! Du är så pysslig! Synd att ni inte hörde av er! Ni kunde ju kommit förbi på lite middag! Kram!