onsdag 19 oktober 2011

Vilket väder och dags för frostlyktor

Vaknade till detta vädret imorse;

Ömsom störtregn och ömsom hagel stora som ärtor... Det haglade ett tag så mkt att det  sköljde ur enorma floder med hagel ur takrännorna...
Helt galet!!

Vi har sjukstuga här hemma. Lille V är förskyld och har fått vara hemma från dagis nu mån, tis och nu har lilla M också fallit. Näsan rann på henne som en kran igår em. Som om inte det var nog så verkar det som hon har fått blöjeksem också....
Stackars lilla prinsessan!
Så nu bär det strax av till BVC för att få det kollat...

Passade på att pyssla lite igår när jag hade lite tid över..
Gjorde några frostlyktor. Väldigt enkelt att göra men väldigt stämningsfulla med tända ljus i och jättefina att ha ute när temperaturen kryper under nollan.


Allt ni behöver göra är att ta en ren glasburk, pensla den med rå äggvita på insidan och hälla i socker så det fäster överallt. Låt stelna och sen är det fritt fram att sätta i ett värmeljus...
Jag ska dekorera mina med vita spetsband högst upp. Har inte hunnit det ännu...

Ha en bra dag!!

2 kommentarer:

Nina sa...

Jättefina lyktor! Men blir det inte för varmt med sockret på insidan? Krya på er! Kramar!!

En pointe sa...

Tack!
Nej, jag har haft ljus tända i mina i flera timmar och än så länge så har det inte hänt ngt med sockret =)
kram!