måndag 26 september 2011

Höstpyntat köket

Jag vill så gärna hinna med allt men ibland blir det inte som man tänkt sig. Så har det varit de sista tre veckorna när både jag och lilla M varit sjuka. Nu är jag åter på benen sen en vecka tillbaka och lilla M svarar bra på penecilinet. Så efter att ha fått sova gott några nätter så kände jag mig åter redo att fortsätta höstpynta vårt hem.
Idag hade turen kommit till köket. Jag nämnde ju tidigare i ett inlägg att jag fyndade ett par hissgardiner från Svanefors.


De har nu fått komma upp och pryda sin plats i köksfönstret. Sen har min kära svärmor köpt matchande lampkjolar åt mig så det enda som fattas nu är en duk/löpare till köksbordet.
Köket blev lite mörkare eftersom gardinerna är i beige linnetyg men jag tycker inte det gör något. Jag vill gärna ha det lite mer ombonat omkring mig när vi går mot mörkare och kallare årstider.



Idag på fm var min kära vän Icka här och fikade. Icka som har den supermysiga webb- och gårdsbutiken Skimmelgården . Vi skulle ha träffats för två veckor sedan men först blev vi sjuka och i fredags när det var dags igen då blev hennes son sjuk. Så idag äntligen!!
Tack söta du för en mysig fika.


Nu ska jag gå ner till köket och börja med middagen. På menyn idag står bulgarisk linssoppa. Både gott och enkelt att laga.

Ha en fortsatt trevlig start på veckan!


Inga kommentarer: