fredag 23 september 2011

Höstens hetaste inredningsdetalj (?)



 I många bloggar som jag följer har de dykt upp; tåspetsskorna. Verkar vara en het detalj att inreda med denna höst. Antingen upplockade ur någon gammal låda eller fyndade på någon antikaffär. De riktigt vågade köper ett par i en dansaffär.
Själv rotade jag fram mina egna ur en låda. Detta är mitt andra eller tredje par. Kommer inte riktigt ihåg. Mina första tåspetsskor var ljusrosa med riktiga sidenband och läder fram på tåspetsarna. Det var ett italienskt märke kommer jag ihåg. 
Dessa som jag har sparade är av ett tyskt märke. Det är många år sedan jag slutade dansa men ff så sitter lukten kvar i skorna. Lukten tänker ni (svettiga fötter). Men faktum kvarstår att de luktar inte svett (eller så gör de det för någon utomstående) men för mig luktar de balett, balett och åter balett!!! Med den doften kommer återigen lusten att dansa och minnen väcks till liv......




Ha en trevlig kväll!


Inga kommentarer: