onsdag 28 september 2011

Bland zinkhus och kuddar...

Jag erkänner, jag är en Ullared nörd. Bland annat så läser jag Gekås bloggen varje dag för att se om de fått in något intressant. Denna veckan hade de dels ett inlägg om zinkhus ( lyktorna) men också om nya kuddar och kuddfodral så igår kväll bestämde jag mig för att ta en tur till Ullared . Problemet var bara tiden. Stora E slutar skolan strax efter ett och då behövde vi vara på plats. Sen så är lilla M inget vidare bra på att bli matad ute bland folk. Hon blir helt stirrig och hur hungrig hon är så finns det alltid något annat som stjäl hennes uppmärksamhet. Så skulle jag åka så skulle jag behöva vara hemma absolut senast kl 12 så hon kunde äta hemma.
Så kl 09:00 satte vi oss i bilen,; jag, lille V och lilla M och styrde kosan mot Ullared. Väl framme efter  så var det bara att snabbt greppa en kundvagn, ner med barnen i den och rusa in på Gekås. Jag hade räknat ut att för att hinna hem i tid så skulle jag ha MAX 45 min på mig.
Ni som har varit i Ullared vet att det går minst 2 timmar varje gång man är där. Hur skulle detta gå??
Som ni förstår så gick det rätt bra. Hade beräknat 30 min som tidsgräns, det blev 45 min som var max men jag fick tag på en del fint. Inte blev det dyrt heller - 400kr! Är nog mitt billigaste Ullared besök någonsin .
Denna fina burk får tjäna som brödförvaring än så länge...
Zinkhusen. Jag älskar de!






Fina små askar i zink kan man inte få för många av

Hittade en kudde som matchar...


Denna ska jag ha till alla våra silverskedar



Köpte ett kuddfodral också som jag ska ha i köket när jag byter tillbaka till ljusa gardiner igen efter jul. Kuddfodralet är i samma serie som mina vita lampkjolar om ni kommer ihåg de??

Nu ska jag ta kväll. Snart börjar Blue Bloods på 7:an!! Enda ggn i veckan som jag och min man bänkar oss framför tv:n.


Inga kommentarer: