fredag 26 augusti 2011

Dalarna i mitt hjärta!!

Ha ha, jag kunde inte hålla mig härifrån ;-)
Vi kom  upp till Mora igår em och redan utanför Vansbro så kändes det i hjärtat att vi var hemma i Dalarna igen. Jag trivs jättebra i Göteborg men hade jag kunnat flytta tillbaka så hade jag nog gjort det. Jag älskar Dalarna; naturen, sceneriet med de blå bergen och de mäktiga skogarna och framförallt dofterna!!
Jag önskar att jag kunde samla alla dofterna i små burkar och ta fram och lukta på när längtan efter mitt älskade Dalarna blir för stark...
Igår kväll när barnen somnat gav vi oss ut på en löptur jag och min man. Första löpturen för mig sen lilla M föddes och det gick riktigt bra. 5,43 km utan problem....
Det var en otroligt angenäm upplevelse, trots håll, för luften var full med syre efter dagens regnande och det luktade skog och lingon så som det bara kan lukta här hemma......
Ikväll blir det middag hos goda vänner och imorgon stundar bröllop! Vad jag ska ha på mig får ni se på måndag! Men jag kan berätta att det blir både något tradionellt och något modernt!
Ha en bra fredagkväll!!


Inga kommentarer: