måndag 29 augusti 2011

Helgens bröllop!

Lördagen började ganska mulen och vi undrade om det var så vädret skulle bli resten av dagen. Framåt lunchtid började det så småningom klarna upp och när vi begav oss i bilen upp mot Furudal där bröllopet skulle hållas så sken solen.
Vigseln mellan Lena och Gustav hölls på en udde vid Furudals bruk och brudparet hade enorm tur. Samtidigt som löftena gavs så började åskan rulla söderöver och en timme senare när alla precis satt sig till bords i festlokalen så öppnade sig hela himlen och blixtarna ljungade och det bara öste ner...
Själv gjorde jag succé i min Mora-dräkt!! Jättekul att få chansen att ha dräkten på sig och jättekul att så många tyckte att den var så fin. Folkdräkt är ju något typiskt för just Dalarna, även om de flesta landskap i Sverige har sina olika dräkter. 
Dock var det väldigt varmt så mellan vigseln och middagen så smet jag bort och bytte om till något mer dansvänligt ;-)
Mina föräldrar tog alla barnen så jag och min man kunde äntligen festa till lite! Underbart!!
Iförd Moradräkt

Jag i moradräkten framför gamla smedjan

Vackra brudparet

Iförd kvällens andra ombyte; klänning Lise Sandahl och underklänning från Cream
klänning Lise Sandahl, underklänning Cream

Passion på dansgolvet *kärlek*

Vi rockade loss ord till kvällens liveband





1 kommentar:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej Anna!

Tack för din hälsning hemma hos mig, nu hittade ju jag hit till dig och din fina blogg! =)

Visst finns skridskorna kvar, jag reserverar dem åt dig och återkommer med mail när jag tagit reda på fraktkostnad.

Kram Emma

Pssst... Vad fin du är i folkdräkten! =)