onsdag 17 augusti 2011

Dagens projekt; bullbak!!

Jag har inte bakat bullar på 3 år. Har nämligen inte bakat sen jag var höggravid med lille V. Men jag har kännt en tid att jag skulle vilja göra det igen men varit lite lat. Har inbillat mig att det kräver oändligt mkt tid ( inte sant).
Men idag efter vi varit och handlat mat på fm så bestämde jag mig att idag så skulle det bakas bullar!!
Så jag satte igång =)
Insåg sen dock när jag höll på att mitt vetemjöl inte skulle räcka och började leta bland alla mjölsorterna. Hittade dinkelmjöl så det blev kanelbullar med en lite nyttig twist och GODA blev dem =)
Att det är en del dinkel fullkorn i de märks inte. Båda pojkarna åt med god aptit.
Blev både längder och bullar. Här innan gräddning

här gräddas det för fullt ( försök inte se den skitiga ugnsluckan ;-) )

Färdiga!!!





Inga kommentarer: