tisdag 23 oktober 2012

Projekt nr 2

Berättade igår om att jag hade hittat något som jag letat efter i två år. Vad ville jag inte avslöja då.
Jag har nämligen hittat ett halvmånebord !! Som jag har letat! Visst, de finns många men de flesta som säljer de vet hur eftertraktade de är av oss som gillar den lantliga, shabby chic stilen och tar betalt därefter.

Men igår på blocket så hittade jag ett till ett pris jag var villig att betala. Det är antikt och lite åtgånget men det är inget jag inte kan fixa.









Så här ser det ut. Tycker det är otroligt vackert med sina " ballerina ben".
Hittills har jag slipat det, lagt på ett lager panelgrund och spacklat igen en del maskhål.
Imorgon ska jag slipa det lätt igen innan jag går på och börjar måla ordentligt.
Självklart ska ni få följa utvecklingen till det färdiga resultatet.

Idag har jag även klätt glasdörrarna på vitrinskåpet med spetstyg. Blev mycket bättre då jag slipper se vad som står därinne. Dessutom så avtecknar sig mina eukalyptus kransar bättre mot det vita tyget. Bilder kommer imorn.

Kram Anna

Inga kommentarer: