måndag 24 oktober 2011

Snart är väntan över

Jag har alltid drömt om att få inreda ett flickrum. Och nu när drömmen snart blir verklighet så suger jag i mig massvis med inspiration på nätet. 
Velar ff fram och tillbaka på det här med tapet/icke tapet som fondvägg. igår när vi höll på att måla lille V´s rum så var känslan mer " vi målar lilla M´s rum vitt också-skippar tapeten". Idag lutar det mer åt en fondvägg med tapet igen..
Åh att det ska vara så svårt!!! ( Ett delikat problem eller hur?)

Klart är iaf att hon ska få ta över växasängen som både stora E och lille V haft när hon vuxit ur spjälsängen. Det enda jag ska göra tills dess är att måla den vit ( den är vitlaserad nu)
 Men det finns ju så många andra fina sängar, som denna tex; 

bild tagen från http://slottochkojaimora.blogspot.com
Eller denna tagen från en Blocket annons; 

http://www.blocket.se/goteborg/Antik_utdragssang_36292713.htm?ca=15&w=1


Jag ska ha vimplar hängandes i hennes tak i pasteller. Har inte riktigt bestämt mig ännu om jag ska sy dem själv eller om jag ska köpa från Nyblom & Kollén.
Tycker det är så fint!
Ungefär så här hade jag velat ha det; 

bild tagen från Sköna hem.
Sänghimlen som ni ser i bakgrunden har vi. Tycker den är supermysig och den ska lilla M få överta från lille V.


Rummet får absolut inte bli överbelamrat eftersom det är ganska litet. 

Vill skapa en varm känsla i rummet trots det vita och det är där pastellerna kommer in. En tjock och go matta på golvet ska hon få och hellånga gardiner som ramar in fönstret. 
Jag hoppas verkligen jag kommer få fram den rätta känslan under tiden jag håller på..


Hittar inte rätt bild på nätet men dessa får fungera som en vägvisare;


decoria.se






new-england-inn.blogspot.com
http://vitafrun.blogspot.com/2010/04/inspiration-barnrum.html


1 kommentar:

Helena sa...

Vilka fantastiskt fina barnsängar! Barnrummen var också fina, jag gillar särskilt den nedersta bilden. Trevlig kväll. Kram