tisdag 11 oktober 2011

På önskelistan

På önskelistan just nu är en bättre kamera.. Jag springer runt och fotar med vår gamla kompaktkamera och jag kör den helt manuellt. Dock har den ju sina brister och går inte ens att jämföra med en systemkamera.
Min man fotar väldigt mycket och har en Canon 50D som tar grymma bilder. Han insisterar på att jag ska använda den men jag har så små händer så greppet om kameran blir inte så bra.

I helgen var vi iaf ute och kollade på kameror och jag har hittat en som jag verkligen vill ha. Canon 1100D. Liten och nätt och extremt skön att hålla i handen samt att iom att det är en Canon så kan jag använda min mans olika objektiv.




Någon som har den och kan tycka något om den???


1 kommentar:

Cissi sa...

Förstagångs-besökare!

Jag älskar min Canon, jag har en 5D Mark II. Tror säkert du blir nöjd med 1100D, speciellt om du kan låna andra objejktiv ibland! :-)