måndag 31 oktober 2011

Nygamla favoriter!

Vi har nog alla något/några saker i vårt hem som vi tycker extra mycket om. Jag har massvis men måste jag välja ut något så blir det nog 3 saker. Vår golvkandelaber som jag fyndade på Ikea fynd för mindre än halva priset för 4 år sedan, vår takkrona som hänger i vardagsrummet och min fågelbur som just nu är hem åt en blomma....
Dessa tre saker bidrar alla till en hemtrevlig, lantlig känsla i vårt hem.  

Nu till jul så ska kandelabern få spetsband runt sina ljushållare, takkronan ska få sina svarta hjärtan utbytta mot vita ( har ni sett att det är 5 hjärtan- ett för var och en i denna familj) och blomman i fågelburen ska dekoreras lite extra.





Jag älskar jul, så mycket att jag redan har fuskat och börjat småpynta lite. Mitt mosshjärta fick ett rött band och ett vitt trähjärta som dekoration. Det faktum att det är 1 november imorgon gör ändå att det känns lite mer legitimt att börja pynta lite smått....



Nu blir det till att gå ut med mina busungar en stund....

Inga kommentarer: