onsdag 21 september 2011

Små onda öron; Tagning 2.........

Så var det dags igen... 
Lilla M har inte varit riktigt sig själv de senaste dagarna... Betydligt mer klängig och grinig mot normala fall så jag har anat att hon kanske var på väg att bli sjuk igen.
Mycket riktigt. I natt började hon gråta så där hjärtskärande som bara små barn gör när något gör riktigt ont. Då förstod vi att det är öronen IGEN!
Så i morse var det bara att åka till barnmedicin igen och få konstaterat att vi hade rätt igen. Än en gång dubbelsidig öroninflammation och nytt penecilin. Denna gången Amoxicilin.
Stackars min lilla skrutta!

Igår kväll när barnen somnat så gjorde jag ett besök i garaget och började slipa lådorna till byrån. Hann med 4 av 5 innan min älskling kom ner och hämtade upp mig. Så ikväll, om jag orkar efter denna sömnlösa natt, ska jag ge mig på den sista lådan så kanske jag hinner grundmåla alla 5 imorgon.

Nu ska jag njuta av mitt kaffe, det har blivit många koppar idag ;-)






Inga kommentarer: