fredag 30 september 2011

Renoveringstorka ?!!

Trodde aldrig det skulle vara så här jobbigt att renovera och leva i det samtidigt. Visst vi har gjort det en gång tidigare. När vi köpte vår 2:a 2005 så bodde vi och renoverade samtidigt. men då var badrummet redan gjort när vi flyttade in, sovrummet gjorde vi första veckan. Köket likaså. Tapetseringen av hall och vardagsrum gick väldigt fort.
Fyran som vi köpte efter 2:an den totalrenoverade vi dygnet runt i 2 veckors tid innan vi flyttade in så det kaoset slapp vi.
Båda gångerna hade vi bara ett barn. Nu när det eg inte är så mycket kvar att göra så är det snarare bristen på ork och motivation som gör att denna renovering går så långsamt framåt.
Sa till min man nu på morgonen att jag önskar vi kunde ta hit någon som bara kunde göra färdigt allt, som bara svängde med sitt lilla trollspö och så var allting färdigt....
Han bara skrattade..... 
Kruxet är ju det att jag har oftast bara små "fönster" tidsmässigt då jag kan jobba. Det är oftast då lilla M sover. Resten av min tid går åt till henne och hemmet..Så det går ju inte fort när jag ska göra något...










Så , jag antar att i slutändan så blir det bara att plocka fram viljan istället för motivationen och bara göra färdigt!




Inga kommentarer: