fredag 16 september 2011

Dessa projekt...


Lovade ju att berätta om mina pågående projekt . Ett är att måla om vår spegel som är i entrén. Det är en spegel med ek-ram som jag fick för mig att jag skulle måla vit, till min mans stora förtret visade det sig ( hoppsan). Nu blir den vit iaf .

Projekt nummer två är en riktigt gammal byrå som jag hittade billigt på blocket. Gissade först att den kanske är runt 70 år men sen jag började fixa med den så måste jag nog gissa på 100-150 år. Dels är den gjord helt i furu, den har spruckit på långsidorna så där har jag fått lov att spackla men så är den namnmärkt. Och vad jag förstår så var det ngt man gjorde förr i tiden.
Den är riktigt fin och jag tror den kommer bli ännu finare när jag är klar med den.









Tanken är att den ska få pryda sin plats i entren och få tjäna som förvaring till bla vinterns alla mössor, halsdukar och vantar m.m. 

Så efter att grundfärgen torkat över natten så var jag nere idag nu på em och la på första lagret riktig färg. Kommer antagligen behöva minst två kanske tre strykningar färg totalt. Sen när själva stommen är klar då ska jag gå på lådorna. Bild på slutresultat kommer senare.
Nu ska jag ta fredag och mysa med mina små älsklingar!! 
Ha det så gott och ha en fortsatt trevlig fredag!!



Inga kommentarer: