söndag 21 augusti 2011

Vi håller på att bygga...

Två nya sovrum på övervåningen i vårt hus. Från början när v i flyttade in för 1,5 år sen så fanns det två sovrum à 10 m2 och ett stort allrum på ca 15m2, där vi sovit. Men sen lilla M föddes i mars så har vi funderat på hur vi kan göra för att alla inklusive vi ska få ett eget sovrum.
Så för några veckor sedan så började vi bygga om. En stor vägg har nu kommit upp och delar av allrummet från hallen. Det som står på tur är att riva väggen in till klädkammaren och flytta ut den 120 cm så att det blir ett rum där till lilla M. Det kommer fungera eftersom det rummet då får ett fönster. Det som blir kvar av allrummet ska lille V få och vi får istället då ta över lille V´s rum som han har nu...
Tycker det här är ett roligt projekt av flera anledningar. Dels så ska jag få inreda ett flickrum vilket jag ser fram emot väldigt mkt. Basen kommer bli vitt och accentfärgen kommer bli rosa. Har hittat den perfekta tapeten som ska få bli en fondvägg i lilla M´s rum. Den kommer från Boråstapeters kollektion "new classic".


Den vänstra med stjärnor ska lilla M få i sitt rum...





Dels så ska det bli så roligt att få inreda och designa vårt sovrum. Jag har en ganska klar bild på hur jag vill ha det. Antingen blir det helt vita väggar med råspont på den väggen där vi kommer ha sängen mot. Eller så blir det helt vita väggar och en helt fantastisk fototapet från Boråstapeter..
Rummet kommer i vilket fall som helst gå i 100% lantlig och shabby chic stil... Det mest fantastiska i hela det här är ändå att min man går med på att sätta råspont i sovrummet ( love you)
Här kommer lite inspirationsbilder;
http://www.husohem.se/Hem/Villa/Sadesmagasinet-blev-praktiskt-boende/
Eller ska man ha liggande råspont?
http://missstorm.blogg.se/2011/january/utkast-jan-9-2011.html
Eller denna fantastiska fototapet som fondvägg; 
Tapet nr 1362 ur Boråstapeters kollektion "lace"


Ni ser ju, jag har "svåra val framför mig ;-)
Vad tycker ni, kära läsare? Råspont på högkant eller liggande? Eller denna maffiga fototapet?? Lämna gärna era kommentarer!!

Ha en riktigt mysig söndagkväll!
kram Anna






1 kommentar:

Ulliz sa...

Åå de stjärnorna har winton i sitt rum fast blå så fina ;) kram