onsdag 24 augusti 2011

Svårflörtad??


En tidning som anses vara lite av en "must have"  i shabby chic kretsar är tidningen Jeanne d´Arc living.
Jag har valt bort den många ggr för jag anser den vara för tok för dyr; 89 :- . Men så bestämde jag mig häromdagen för att köpa en och se vad det är jag har missat...
Men jag blev otroligt besviken! Inte bara var den dyr, den var rätt så tråkig innehållsmässigt också.. För mig känns det som ett sätt för Jeanne d´Arc ( som är ett danskt inredningsmärke ) att marknadsföra sina egna produkter utan att för den delen göra en produktkatalog...
Visst tidningen är oerhört välgjord med fantastiska fotografier men rent reportagemässigt en flopp?!
Eller har jag fel?? Är det en bra tidning eller magazine som de själva vill kalla tidningen ? Eller är det bara så att det är något man vill ha för att den pryder sin plats i hyllan / på soffbordet och det är något man bör ha för att vara "rätt" shabby chic??


Bilder tagna ut senaste Jeanne d´Arc living nr 6/2011, foto Kristin Fägerskjöld
Vad säger ni andra som också gillar den här stilen? Har jag fel eller är den enbart ngt man "dekorerar med" ??




Inga kommentarer: