tisdag 19 februari 2013

Väderomslag

Det blåser nordanvind över Göteborg idag. Gatorna är alldeles blanka av is. Första dagen på hela vintern som jag faktiskt satte på mig långkalsonger under byxorna innan vi gick ut. 
Bäddade ner lilla M i varmaste åkpåsen ( eskimo från crescent- good stuff) och klädde på lille V ordentligt så han inte skulle frysa när han stod på ståbrädan. Sen var det bara att knata på i kylan hela vägen ner till dagis.

Stor kontrast mot gårdagen då vi hade plusgrader, gråmulet och regn. Vintern vill inte släppa greppet om Göteborg ännu.....

Hoppas att jag får ett sms idag som annonserar att jag kan hämta mina glasögon på Backaplan idag. Satt och jobbade framför datorn 3 timmar igår och fick världens huvudvärk efteråt. Jag behöver verkligen glasögonen...

Dessa snygga skapelser ska få pryda min nuna så fort de dyker upp. Missoni först; 


Missoni 47- bild lånad från Specsavers
färgglada men ändå diskreta- bild lånad från Specsavers

Och dessa från Red or Dead; 


Red or Dead 51- bild lånad från Specsavers
Lite rolig design på skalmarna- bild lånad från Specsavers



Håller som sagt tummarna hårt för att jag kan hämta de idag. De sa en-två veckor och på torsdag har två veckor gått så jag tycker nog att de borde ha kommit......

Nu ska jag ha mig en kopp kaffe innan denna dagen drar igång på riktigt.

Må så gott i kylan!


Inga kommentarer: