fredag 16 november 2012

Sovrums make over

Hittade ett tyg på Stoff & Stil för ett antal veckor sedan. Tyckte det var hur fint som helst men valde då att inte köpa det. Har varit inne där i omgångar sen dess och klämt och känt på detta tyg men fortfarande inte köpt det. Hade en tanke om vad jag skulle ha det till men ibland måste ju tanken mogna lite...
Igår var jag iaf där och köpte det. Så igår tillbringade jag min eftermiddag framför symaskinen och resultatet? Ja, jag är väldigt nöjd och det är väl huvudsaken =)

Vad det blev? Ett nytt överdrag till vår sänggavel! Det ena ledde till det andra och idag passade jag på att göra om i sovrummet...



Före....


Efter....
spegel på väggen mittemot sängen.

Vimplar Tradera, krukor blomsterlandet...

Detaljbild sänggavel

Detaljbild fönster..

liten lykta i fattigmanssilver pryder det gamla fönstret...

Kuddar Greengate samt Nyblom & Kollén

Detaljbild hyllan ovanför sängen...

ett par gamla tåspetsskor...

Kruka i fattigmanssilver från Blomsterlandet...

Mormors gamla spetsgardiner...
 Nu ska jag ta hand om mina sjuklingar. Har alla tre barnen hemma i feber och förkylning. Ingen barnlek kan jag säga då alla barnen är lite smått griniga....




Inga kommentarer: