torsdag 18 oktober 2012

Veckans projekt!

Hittade ett soffbord på Blocket häromdagen. Så när darling kom hem från jobbet så stuvade vi in hela familjen och åkte och köpte det.
Jag har varit lite i valet och kvalet angående soffbord. Har inte kunnat bestämma mig om det är ett sådant här pelarbord jag vill ha eller om vi skulle bygga något eget.
Men så kom detta bord ut på annons för inga pengar alls och då var det givet.
Så här är det. Har precis slipat det och lagt på första lagret med vit panelgrund. Panelgrund är mycket bättre än vanlig grundfärg på att blockera ut gula toner som annars lätt tränger igenom.









Min tanke är, beroende på hur det ser ut när grunden torkat, antingen måla grunden en gång till för att sen gå på med den svarta färgen. Eller måla svart på en gång. Efter det ska jag gå på med den vita färgen igen. Slipa och sen måla vitt igen. För att sen slipa lätt där jag vill ha det slitet och sen avsluta med vax för att härda ytan.

Ni ska få följa utvecklingen :-)
Nu- lunch!
Ha en bra torsdag!
Kramelikram



-Mrs K

Inga kommentarer: