söndag 30 september 2012

Vilken cirkus... del 2 av "total galenskap eller..."

Som jag tidigare skrev så beställde jag ju ett par Primeboots från TinTin Style på nätet. Gick och väntade och var helt överlycklig när stövlarna kom med posten. 

Tyvärr, så passade de inte. trots alla skriverier på nätet om att Primeboots är stora i strl så var 36 lite för precis för mina fötter. Min stortå nagel tog i fram i stöveln när jag gick i de hemma och det vara bara att svälja och betala dyrt returporto. Tycker det är lite konstigt att en så stor nätbutik som TinTin inte har fri retur.

När jag insåg att stövlarna tyvärr var för små så kollade jag runt på nätet för att hitta ett par 37:or. I den modellen jag beställt, "esperanza" fanns inga 37:or att hitta, men Country-Dreams hade ett par 37 i modellen High Engineer zip 14 ( den modellen jag ursprungligen ville ha) så jag klickade hem ett par sådana och gladde mig åt att ha ett par stövlar innan helgen.. Trodde jag...

I tors hade fortfarande inget hänt, så jag ringde. Då visade det sig att de fortfarande väntade på leveransen av Primeboots. Ifrågasatte då deras leveranslöfte- 1-3 dgr efter beställningen är lagd så ska man ha varan hos sig.. och valde att avboka mina stövlar!!

Snacka om Status Quo =(

Så i fredags hade jag ett viktigt möte inne i stan och passade då på att se om jag hade turen med mig ang stövlarna också...
Det blev miss i första skoaffären. Alla 37:or slut... Var in på NK- de säljer inte Primeboots ( för billiga??) men blev rådd av en tjej att kolla med Raglady i Arkaden.

Och ÄNTLIGEN- jag fick napp!!

Så nu kan jag finally, kalla mig en LYCKLIG ägare av ett par helt egna Primeboots!!


 





Inga kommentarer: