fredag 24 februari 2012

Att få vara frisk...


Fick ett otroligt glädjande besked idag. Operationen jag gick igenom för drygt två månader sedan lyckades och mina cellförändringar är med marginal borttagna. Jag är så otroligt tacksam för det känns som om jag fått livet tillbaka....
Väl värt att fira tyckte både min man och jag och öppnade en flaska vitt till middagen.



Vi har haft några intensiva dagar denna veckan. Lille V är hemma från dagis pga att det florerar i nämnd ordning vattenkoppor, magsjuka, halsfluss, löss och springmask där för tillfället och ingen utav dessa sjukdomar är välkommen hem till oss just nu... Lilla M är ff rosslig och hostig även om det nu på tredje veckan äntligen verkar ha vänt...



Igår föddes det en liten prinsessa, nr 2 i tronföljden, som idag har fått namnet Estelle. Ett väldigt vackert namn tycker jag. Igår var det även dags för kursstart . Jag ska gå en kurs i möbeltapetsering något som jag velat göra länge och valet var inte svårt när en kompis ringde och frågade för några veckor sedan om jag var intresserad. Så klart!!!

Men jösses vilket slit det var att demolera en stol. Lager på lager av stoppning, och häftklamrar och nitar överallt... Förstår nu helt klart varför en handgjord möbel är så mycket dyrare än Ikea... Det är klart ett hantverk värt att betala för.....



Nu blir det fortsatt fredagsmys!

 

1 kommentar:

Nina sa...

Åh, vad skönt att höra!! Och vad rolig kursen låter!! Kramar!!