tisdag 17 januari 2012

För några veckor sedan hittade jag ett gammalt fönster på en av alla återvinnings stationer som finns runt om i Göteborg. Det är ett stort fönster, 170 cm högt så jag var inte helt säker på var jag skulle kunna ha det när jag köpte det. Det enda jag visste var att det här fönstret måste jag ha...
Eftersom sjukdomarna avlöst varandra i vårt hem de senaste veckorna så har inte riktigt orken infunnit sig för att ta tag och göra i ordning fönstret. Men i helgen så gjorde jag slag i saken och började skrapa, slipa och rengöra det.
Nu ikväll blev jag klar med det sista och jag är så nöjd att det blev just det här fönstret. Glaset är intakt så jag har klätt baksidan av fönstret med en bit spetstyg för lite effekt....






Däremot är jag som sagt var inte helt säker på var jag ska ha det. Just nu har det sin hemvist i köket bredvid tallrikshyllan, men den platsen blir nog inte beständig om jag känner mig själv rätt....

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint med gamla fönster! Bor också i Göteborg, och återvinningen är en guldgruva!
Kram!